Thursday 4 February 2016

Complimentenmaand: 4 dagen zitten erop!

Oh mensen, wat een uitdaging. Ik dacht van tevoren: dit gaat wel meevallen. Complimenten uitdelen is mijn tweede natuur. Op dag 4 moet ik al concluderen dat ik het een beetje onderschat heb. Gelukkig heb ik door mijn werkloosheid best wat tijd om deze uitdaging aan te gaan en heb ik mij ook voorbereid door al ruim op tijd kaarten te verzamelen en heb ik altijd wel postzegels in huis.

Wat het oplevert

Na 4 dagen kan ik ook concluderen dat het zeker wat oplevert! Ten eerste ben ik ervan verzekerd dat ik elke dag even de deur uit ben (guttegut). Daarnaast laat ik mij gerust leiden door wat de dag brengt en mijn gevoel mij ingeeft. Naar wie gaat het volgende compliment en welke kaart hoort daarbij? Stapje voor stapje ben ik ook iets vrijer op Snapchat (marliesn28) om over het volgende compliment te vertellen.



Ontvangers van de complimenten

Vanmiddag heb ik het 4e compliment op de bus gedaan. Mocht de ontvanger deze blog zien voor de postbode morgen langs geweest is, heeft hij/zij alvast een sneak preview gehad. Wie ontvangt er zoal een compliment? Mijn broertje, een goede vriendin en de hulp van mijn oma hebben inmiddels post ontvangen. Je ziet: ik blijf nog een beetje binnen mijn 'gewoonlijke' kring van mensen. Niet vreemd, aangezien ik heel goed weet dat iedereen om mij heen een compliment verdient. En nee, niet per se omdat ze het met mij uithouden (Wat. Een. Inkopper.). Toch ben ik op zoek naar andere mensen die wat verder van mij af staan, maar ook een groot compliment verdienen. Deze blog heeft een dubbele functie: zo kan ik laten zien wat ik doe terwijl ik (semi-)vreemden om hun adres ga vragen. Hopelijk gaan ze vervolgens niet naast de brievenbus zitten wachten, dat haalt de verrassing er wat af (en ze hebben een leven natuurlijk).


Blije berichten

En ja, dan zijn er nog de reacties. Mijn broertje belde gelijk en de goede vriendin was helemaal blij dat ze onderdeel uitmaakte van de actie. Een kleine investering, maar het is alvast veel waard. Met alle reclame voor Valentijnsdag die ons steeds meer om de oren vliegt, ben ik blij dat ik elke dag van februari wat moeite doe voor een ander. Nu nog volhouden! 4 kaarten zijn verstuurd, nog 25 te gaan. Ik geloof dat ik binnenkort maar alvast wat nieuwe postzegels moet gaan halen...

En mocht je niet tussen die 29 zitten, wil dat natuurlijk niet zeggen dat je geen compliment verdient. Bij deze!

No comments:

Post a Comment