Wednesday 20 April 2016

Mei: de Maand van Dankbaarheid

Ha! Dat is op tijd. Ik introduceer nu al de uitdaging van de maand mei: de maand van Dankbaarheid. Elke dag schrijf ik iets op waar ik dankbaar voor ben. Ik hoop dat dit verrassende teksten op levert en dat het natuurlijk een fijne, positieve vibe heeft. En niet heel onbelangrijk: DOE JIJ MEE?




Maand van Dankbaarheid

Nu wil ik niet ondankbaar klinken voor mijn eigen ideeën, de steun en de uitkomsten, maar de uitdagingen in maart en april hebben mij veel energie gekost. Niet erg: ik kreeg en krijg er ontzettend veel voor terug. Voor de maand mei leek het mij echter heerlijk om een 'makkelijkere' uitdaging aan te gaan. Niet langer nadenken over wat ik niet op kan zoeken op het internet of nadenken over het eten dat ik niet kan eten, maar we gaan de andere kant op: nadenken over wat wél kan, bestaat, mogelijk is en waar ik dankbaar voor ben.

Hoe werkt de Maand van Dankbaarheid?

In deze maand neem ik aan het eind van de dag een moment om iets op te schrijven waar ik dankbaar voor ben. Dat kan alles zijn. Van dankbaar voor het gegeven dat ik een dak boven mijn hoofd heb of dat het ontbijt van die dag zo lekker was of dat de wind mij naar huis fietste. Ik laat mij leiden door het moment zelf. De enige voorwaarde: ik mag in de maand een dankbaarheid niet herhalen. Aan het eind van de maand heb ik een groot vel papier met 31 dingen waar ik dankbaar voor ben.

Het enige wat ik in de voorbereiding moet doen, is een groot vel papier kopen en deze wil ik vervolgens nog wat pimpen met leuke papiertjes en knipsels. Ik ben al druk bezig mijn oude Flow magazines door te bladeren en eruit te halen wat bij mij past.

Doe je met mij mee?

Misschien ben je al in een eerder stadium enthousiast geworden over 'mijn' uitdagingen en wil je ook een keertje meedoen. Of vind je dit gewoon een leuk idee. Gezellig! Vul deze uitdaging in zoals jij zelf wil. Je kan, net als ik, een groot vel papier kopen en deze mooi maken met tierelantijntjes en daar elke dag wat op schrijven. Je kan het digitaal doen of elke dag een kort filmpje opnemen voor jezelf. Wat jij wil! Je hoeft het ook niet met mij te delen. Het enige wat ik voor jou hoop, is dat je het leuk vindt om te doen en er inspiratie en energie uit haalt. 31 dagen, elke dag even een kwartiertje om te bedenken waar jij dankbaar voor bent. En later, als je een mindere dag hebt of op zoek bent naar positieve vibes: jij hebt een lijst met 31 punten waar jij dankbaar voor bent. Fijn hè?

No comments:

Post a Comment