Sunday 5 March 2017

36 paar oorbellen in 36 dagen

Mag ik aan u voorstellen: de oorbellencollectie van Marlies! 


Oké, deze is misschien meer voor vrouwen dan mannen, maar daar is ie: ik heb een veel te grote collectie oorbellen en het gros draag ik zelden. Herkenbaar?
Ik heb recentelijk de collectie opgeruimd (nadat ik nieuwe oorbellen kocht en vond dat ik wel erg veel had) maar toch knaagt er iets. Zoveel mooie oorbellen en dan kies je dagelijks uit een stuk of 5 paar die je standaard in je oren hangt. Dat kan anders!

Oorbellen uitdaging

De uitdaging: ik heb 36 paar oorbellen. De komende 36 dagen draag ik elke dag een ander paar. Na die 36 dagen heb ik elk paar 1 keer gedragen. Zo af en toe deel ik er een verhaal bij, aangezien er oorbellen tussen zitten die van bijzondere plaatsen komen of bij speciale momenten "aanwezig" waren. 



Om maar gelijk met de oorbellen van vandaag te beginnen: Afrika kan zomaar in je oren hangen. Het stroomde al door mijn bloed na een stage in Kaapstad, maar daar kon wel een schepje bovenop. Als ik het me goed herinner, kocht ik deze op het vliegveld in Johannesburg in 2012. Die zomer heb ik 3 weken in de omgeving van Durban doorgebracht. Met een groep meiden gaven we workshops aan jongeren in een township. Dat ging van je droom ontdekken tot het spelen van toneelstukjes waarin we elkaar de don'ts van sollicitatiegesprekken lieten zien. In de weekenden gingen we op safari en stonden we op het hoogste puntje van het voetbalstadion in Durban en stonden we met onze voeten in de Indische Oceaan. We genoten van heerlijk eten, elkaars gezelschap en breidde ik mijn eerste muts. 

Dan hangen die twee dingetjes in je oren te bungelen, bijna insignificant, maar eigenlijk vol met verhalen en herinneringen. Ik herinner me ook dat ik die reis wel meer oorbellen gekocht heb. Een deel daarvan bezit ik nog steeds, dus je zal Zuid-Afrika nog wat vaker tegenkomen. 

1 comment:

  1. Zou ook iets voor mij zijn, ik heb ook weet ik veel hoeveel oorbellen en loop eeuwig met dezelfde in.

    ReplyDelete