Saturday 25 March 2017

21 paar oorbellen in 21 dagen

Haha, nou, dat was een goed idee, bloggen over een uitdaging met 36 paar oorbellen. Na paar 2 zijn we nu aanbeland bij paren 3 tot en met 21. Want ja, zoveel dagen en oorbellen zitten er inmiddels alweer op! 


Herinneringen aan andere tijden

Bij mijn vorige blogs merkte ik al dat er aan zoveel oorbellen herinneringen kleven. Gekocht in Zuid-Afrika, gekregen van vriendinnen en vooral: gekocht in Zuid-Afrika. Blijkbaar werkt dat land als een soort magneet op mij in de oorbellenindustrie, want van de 36 paar die ik heb, zullen een stuk of 10 uit Zuid-Afrika afkomstig zijn. En het is niet dat ik daar elke dag ben of iets... 

De conclusie van de afgelopen 23 dagen/paren oorbellen is dat ik echt wel vaker kan variëren dan ik gewoonlijk doe. Ik heb zulke leuke oorbellen! Het favoriete paar is uiteraard afkomstig uit Zuid-Afrika en dat zijn deze prachtige:


Deze kocht ik van een vrouwtje op een klein marktje langs een weg ergens in de omgeving van Durban in 2012. Ik draag ze niet zo heel vaak, maar pfoe, wat zijn ze mooi!

Ook heb ik een paar oorbellen waarvan ik vrij zeker weet dat ik ze niet weer ga dragen. Een cadeautje van een Sinterkerstspel met vriendinnen. Gelukkig herinner ik mij dat een andere vriendin ze ook graag had gewonnen, dus ga ik ze aan haar cadeau doen. Een ander paar oorbellen blijkt niet compleet te zijn. Ik ben nog in dubio wat ik daarmee doe. Het is één van de drie kleuren van de oorbellen uit een ander blog dus ik zou wat kunnen knutselen om ze aan een andere hanger te doen. De kleur is wel heel mooi roze, dus dilemma.

Zo kabbelt deze uitdaging lekker voort. Ik kijk stiekem wel uit naar het einde, dan kan ik weer gewoon elke dag een nieuwe keuze maken uit alle oorbellen, in plaats van uit steeds minder paar. Morgen draag ik een paar dat ik lastig kan combineren, maar waar ik wel heel blij mee ben. Lange gouden hangers die ik in 2008 in Zweden kocht voor een chique feestje. Herinneringen alom :-)


No comments:

Post a Comment